zaterdag 9 mei 2009

Hoe het begon

Al een aantal jaren zijn mijn ouders, mijn broer en ik op zoek geweest naar een vakantiehuis in Noorwegen. Het laatste jaar werd duidelijk dat de 'hytter' in Noorwegen steeds duurder worden en ook de pogingen om een goedkoop object te kopen liepen steeds op niets uit. Daarom besloten we nu eens in Dalsland te kijken. Deze streek ligt tegen het zuid-oosten van Noorwegen aan en het landschap sluit hier ook op aan. We zijn hier in 2008 al twee keer op vakantie geweest en dat was ook goed bevallen. De huizen in Dalsland zijn bovendien heel betaalbaar.

Reden genoeg om een week uit te trekken om een aantal huizen en bouwterreinen te bekijken begin april 2009. De objecten die ik op internet had gevonden vielen wat tegen, maar tijdens onze rondgang langs de lokale makelaarskantoren zagen we een huis wat direct in de smaak viel. Een mooi oud zweeds huis uit 1908 op een groot stuk grond en mooi centraal gelegen.

Dit huis heb ik nu gekocht. Er moet nog wel wat aan gebeuren en daarom dit blog, zodat een ieder die daarin geinteresseerd is de renovatie kan volgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten