zondag 13 februari 2011

Nieuwe aankopen

Het voorjaar komt dichterbij; hier bij mij in de achtertuin bloeien de narcissen zelfs al! In Zweden zal het zo'n vaart niet lopen, maar toch kijk ik uit naar de eerste trip die hopelijk in maart zal zijn. Omdat we dan nog niet zoveel kunnen doen en het vooral ook is om te zien hoe alles erbij ligt en inkooplijstjes te maken van wat we nodig gaan hebben zal het vooral een ontspannen trip worden. Maar wel neem ik wat spullen mee die we gekocht hebben. Zo heb ik afgelopen weekend een tweedehands hakselaar gekocht. Daarmee kan ik alvast de grote takkenbos opruimen die we vorig voorjaar hebben gemaakt met al het snoeiafval. De houtsnippers kunnen dan op de paadjes door het bos! Ook kunnen we verder gaan met snoeien nu alles nog kaal is, maar dat hangt ervan af hoeveel sneeuw er nog ligt.


Ik kwam bij een kringloop winkel ook nog een mooie ploeg tegen. Deze is op een ijzeren staaf van twee meter gemonteerd met op het eind een dwarsstaaf om de ploeg mee te trekken. Goed te gebruiken om tussen de rijen aardappelen door te gaan en die op te hogen, maar ik wil ook kijken of het mogelijk is deze achter de zitmaaier aan te trekken. Om het land verder te egaliseren heb ik ook nog een grondfrees met benzinemotor gekocht. Het zal nog steeds een heel karwei zijn om het geploegde land weer te egaliseren, maar zolang we maar het stuk waar de nieuwe moestuin komt klaar krijgen. Dit zal nog niet in maart kunnen, maar wel met Pasen denk ik.

1 opmerking:

  1. Hier in dalarna krijgen we weer nieuwe sneeuw. De kou wil ook nog niet weg, maar we gaan naar de -8 ipv de -26 afgelopen weekend. Maar het kan snel omslaan. De lente zal zich binnenkort toch wel aandienen hoop ik :-)

    BeantwoordenVerwijderen